Κείμενα, Ποίηση, Φωτογραφίες κι Έργα Τέχνης:Κυμοθόη Νότα

Κείμενα, Ποίηση, Φωτογραφίες κι Έργα Τέχνης:Κυμοθόη Νότα
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Ζωγράφος© Nότα Κυμοθόη

Κυριακή, 1 Ιουλίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Αρχαία ελληνική σκέψη και τα επίθετα της Θεάς Αθηνάς"

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Αρχαία ελληνική σκέψη και τα επίθετα της Θεάς Αθηνάς"

Αν παρατηρήσει ο καθείς σήμερα με προσοχή αυτό οπού συμβαίνει στη χώρα Ελλάδα αλλά και σε όλη τη Γη, θα δει την μεγάλη αλλαγή που γίνεται. Κι αυτή η αλλαγή είναι το παρόν του παρελθόντος οπού αργά-αργά γίνεται μέλλον!
Εκείνο το οποίο συνειδητοποιώ, είναι πως όλες εκείνες οι αρχαίες απόψεις των αρχαίων Ελλήνων ιερών Δασκάλων (ιεροί είναι κατά την άποψή μου, γιατί παγκοσμίως διαπλάθουν χαρακτήρες διδάσκοντας μέσα από τα γραφόμενά τους) είναι πολύ επίκαιροι στις ημέρες μας, για όσους τολμούν να σκεφτούν. Κι όταν λέω να σκεφτούν, είναι να αναρωτηθούν οι ίδιοι, "γιατί έγραψαν όλα όσα έγραψαν οι αρχαίοι αυτοί συγγραφείς, τα οποία είναι διαχρονικά;".

Επιτρέψτε μου να επικεντρωθώ και πάλι στον Αριστοτέλη, τον μέγιστο των αρχαίων Ελλήνων Φιλοσόφων, του οποίου οι διδασκαλίες μέσω της εκστρατείας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, απλώθηκαν σε όλη την Ανατολή. Η απορία μου είναι, αν οι όσοι μελετούν τον Αριστοτέλη, κατανοούν τα όσα δίδασκε. Και η μεγαλύτερη απορία μου μαζί και θλίψη μου είναι, πως όσοι ισχυρίζονται πως είναι Έλληνες Μακεδόνες, αν έχουν μελετήσει τον Αριστοτέλη, γιατί εδώ είναι και η μεγάλη θλίψη...
Στέκομαι λοιπόν στην άποψή του, σχετικά με τη διδαχή του "Περί Αρετής και κακίας" και θα σταθώ σε αυτό εδώ το μέρος:

"Η ανελευθερία έχει τρεις μορφές: Την αισχροκέρδεια, την τσιγκουνιά και το να έχει κάποιος σφιχτό χέρι. Αισχροκέρδεια είναι να θες να κερδίσεις από το κάθε τι και το ανέντιμο κέρδος σου να έχεις για τιμή σου. Τσιγκουνιά είναι να μη ξοδεύεις καθόλου χρήματα για όσα πρέπει, ενώ σφιχτοχέρης είναι αυτός που ξοδεύει μεν λίγα αλλά με κακό τρόπο και βλάπτεται περισσότερο. Μαζί με την ανελευθερία, είναι να έχει κάποιος μεγάλη αγάπη για το χρήμα που έχουν κάποιοι κερδίσει, δίχως να θεωρείς πως είναι δουλόφρονοι και σκλάβοι και είναι ρυπαροί και τους λείπει εντελώς το φιλότιμο και η ελευθερία. Την ανελευθερία ακολουθεί η μικρολογία, το ψυχικό άγχος, η μικροψυχία, η ευτέλεια, η έλλειψη του μέτρου, η αγένεια και η μισανθρωπία."
Ο λόγος είναι τα όσα τελευταία διαδραματίζονται στη χώρα μας, τα οποία γεγονότα, έχουν δημιουργήσει ταραχή ψυχολογική το άτομο, το οποίο δεν μπορεί να ελέγξει το "θυμοειδές" του εαυτού του κι "απειλεί". Οι απειλές αυτές έχουν πάρει δημόσια διάσταση, καθώς η κάθε μία και ο κάθε ένας "ταρακουνημένος" από θέματα πολιτικής, θρησκευτικής, οικονομικής, συναισθηματικής επήρειας, παίρνει θέση κι εναντιώνεται στο διπλανό του είτε τον γνωρίζει είτε όχι. 
Στην εποχή μας δε, ξεψαχνίζοντας τα αρχαία ελληνικά κείμενα, αντιλαμβάνομαι πως επιβάλλονται κάποια μοντέλα, ώστε να αναζητά κάποιος αποκούμπι σε μια εικόνα. Ένας διχασμός, που φέρνει στην αντίληψή μου μια εποχή "παγανιστική" σε θέματα όπου κρατά ο καθένας ένα "αντικείμενο" το ενεργοποιεί με την πίστη του, πιστεύει σε αυτό και αισθάνεται ασφαλής. Ο Σοφοκλής στην Αντιγόνη, θυμίζει ισχυρές αρετές και θέσεις οπού μπορεί να έχει ο πολίτης μιας πόλης. Η πολιτεία έχει  ανάγκη τους πολίτες αλλά κι ο πολίτης έχει ανάγκη την πολιτεία. Όμως ο πολίτης έχει δικαιώματα αλλά έχει κι υποχρεώσεις. Οι σκέψεις των νεοελλήνων σήμερα που είναι εστιασμένες; Τι σκοπό έχουν; Ποιες είναι οι ερμηνείες που δίνουν σήμερα στα γεγονότα γύρω μας;
Οι πολίτες κρίνουν την ώρα όπου συμβαίνει ένα γεγονός κι έτσι λειτουργεί η Δημοκρατία. Και πως συμβαίνει το ίδιο γεγονός να το κρίνουν διαφορετικά οι πολίτες την  ίδια ώρα οπού συμβαίνει αυτό;

Η οπτική έχει να κάνει με τη θέση στην οποία βρίσκεται ο καθένας κι από ποια οπτική βλέπει ο έσω εαυτός του το γεγονός, όπου αντιλαμβάνεται δια των αισθήσεών του. Αν δηλαδή όλες του οι αισθήσεις είναι σε αρίστη υγεία και σε πλήρη κι αρίστη συνεργασία με τη λογική του, τότε είναι σε θέση να κρίνει άριστα και καλά αυτό το γεγονός. Αλλά, ποιος είναι εκείνος, οπού μπορεί να διαβεβαιώσει, πως οι αισθήσεις του όλες είναι σε καλή κι αρίστη κατάσταση;
Διευκρινίζω: Αν ο συναισθηματικός του κόσμος, διαταράσσεται από τον πόνο, τον οποιοδήποτε πόνο που μπορεί να είναι η απόστασή του από ένα πρόσωπο ή από έναν τόπο, στον οποίο τόπο διαδραματίζεται αυτό το γεγονός, δεν μπορεί ο κρίνων το γεγονός να έχει καλή κρίση. Το συναίσθημά του είναι παθητικό και το θυμοειδές επικρατεί και βγάζει στην επιφάνεια βία. Η βία αυτή μπορεί να εκδηλωθεί με λόγια και πράξεις. Τα λόγια μπορεί να περιέχουν ύβρεις, απειλές και οι πράξεις του βιαιότητες παντός είδους που  ίσως να παρασύρουν κι άλλους ομοιοπαθείς και μπορεί να φτάσει ως το φόνο.

Η αρχαία ελληνική σκέψη, απέχει πολλά χρόνια από τη διδασκαλία της αυτή καθ΄ εαυτή να διδάσκει τους Έλληνες. Το λέω αυτό με πολύ μεγάλη πικρία, καθώς μετά την Α΄ ελληνική αυτοκρατορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου, επικράτησαν οι Ρωμαίοι. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μετά το 330 μ. Χ. με εγκληματική διάθεση, ξεκινώντας από την Αυτοκρατορία της Νέας Ρώμης στην Ανατολή καταστρέφει την ελληνική συνοχή και με ποινή θανάτου, καταδικάζει τον ελληνισμό. Είναι φρικαλέα όλα τα γεγονότα που ακολουθούν, καθώς η θρησκεία και η εξουσία αναγκάζουν τον κάθε πολίτη σε μια δουλικότητα, η οποία σέρνεται τελετουργικά μέσα στη θρησκεία που επικράτησε παγκοσμίως. 

Μελετώντας τα αρχαία ελληνικά κείμενα των σπουδαίων αρχαίων Ελλήνων Διδασκάλων, συνειδητοποιώ πως οι σημερινοί συνάνθρωποί μου, ενδιαφέρονται περισσότερο για την ¨αισχροκέρδια" και ταυτόχρονα είναι "τσιγκούνηδες". Ο Αριστοτέλης λοιπόν είναι επίκαιρος, στις ημέρες μας!!!
Κι ενώ λοιπόν συμβαίνει αυτό ως γεγονός, η βια έχει οπλίσει το χέρι τους και κάθε λίγο και λιγάκι, δημιουργούν βιαιότητες, ως μικρές πολιορκίες στην ιερή πόλη της Θεάς Αθηνάς, την Αθήνα.
Πόσοι λοιπόν από τους σημερινούς Νεοέλληνες, γνωρίζουν την αληθινή ενέργεια της Θεάς Αθηνάς, την οποία οι φανατισμένοι "χριστιανοί" αποκαλούν  "είδωλο και παγανισμό;"
Η Θεά Αθηνά ως αρχαία Ελληνίδα Θεά που συμπεριλαμβάνονταν η λατρεία της στο 12Θεο, έχει τις εξής ιδιότητες, μέσα από τα επίθετά της, τα οποία έδωσαν σε αυτήν, σε μια άλλη εποχή οι τότε άνθρωποι, στους οποίους οφείλουν το παρόν και από τους οποίους αντλούμε το μέλλον μας!..
Ας δούμε λοιπόν κάποια από τα πολυάριθμα επίθετα της Θεάς Αθηνάς:
1)Αλαλκομενηίδα=αυτή που σχετίζεται με τις Αλαλκομενές, πόλη της Βοιωτίας, νοτίως της Κωπαϊδας
2)Ακτινοβόλος και Λάμπουσα=αυτή οπού λάμπει από φως και το ακτινοβολεί ολόγυρά της
3) Αδάμαστη= αυτή οπού δε νικιέται από κανένα
4)Απατουρία= αυτή οπού συμφωνεί πάντα με τον πατέρα της, δηλαδή ομοπάτρια με τον Ζευ 
5) Αγέστρατη στρατηγός= οδηγήτρια στρατευμάτων
6) Ακραία= αυτή οπού φρουρεί τις κορυφές των βουνών
7) Αξιόποινη= αυτή οπού τιμωρεί δίκαια κάθε παρανομία
8) Παλλάς και Παλλάδα= αυτή οπού κληρώνει, η κληρώτρια της θεμελιώδους Αρχής της Δημοκρατίας (Προέρχεται από το ελληνικό ρήμα πάλλω και σε σχέση με το δόρυ της Θεάς Αθηνάς που μόνον το δικό της ισχυρό χέρι μπορούσε να κρατά κι αυτό πάλλεται σε χέρι ισοδύναμο που θέλει να το ρίψει. Διότι το δόρυ της Θεάς Αθηνάς είναι βαρύ όπλο. Είναι αγχέμαχο και δεν μπορεί να εξακοντιστεί όπως το ακόντιο, που κάποιος μπορεί να το ζυγίσει πριν το ρίψει.  Η Θεά Αθηνά το δόρυ  της δεν το εξακοντίζει. Το κρατά σταθερά στο δεξί της πάντα χέρι κι έχει τη δύναμη να το κρατά σταθερό αλλά και να το πάλλει, όταν εκείνη αποφασίζει, δίχως ποτέ να το εξακοντίζει).
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

9)Σοφία Νίκη=η έχουσα τη γνώση της Σοφίας και νικώντας με αυτήν την άγνοια
10) Γλαυκώπις και Γλαυκώπιδα= η έχουσα σπινθηροβόλο βλέμμα όπως η γλαυξ ( η βλέπουσα μέσα στο σκότος και λάμπουσα)
11) Κουροτρόφος= αυτή οπού έθρεψε τους ιερούς Κουρήτες
12) Ηφαιστία= ιερός συνεργάτης και ιερός βοηθός στο εργαστήρι του Ηφαίστου
13) Αφαία= η λάμπουσα, ακτινοβόλος, που πάντα έχει λάμψη...
14) Νικηφόρος=η δίδουσα νίκη στις μάχες των στρατευμάτων
15) Κραναία= η φέρουσα κράνος πολεμικό και κατοικούσε σε τόπο κρανιάς (βραχώδη)
16) Αρεία= προερχόμενη από την Α΄Αρχή ροής Ελλήνων
17) Βουλαία= προστάτιδα της Βουλής των Δημοκρατικών Θεσμών όπως ο πατέρας της ο Βουλαίος Ζευς
18) Ειρηνοφόρος= προστάτιδα της ειρήνης και φέρουσα ειρήνη
19) Ερυσίπολις= προστάτιδα της πόλης
20) Ατρυτώνη= ακούραστη, ακαταπόνητη
21) Λαοσσόα=που σώζει το λαό και στρατό της
22) Σώτειρα= η σώζουσα το στρατό στις μάχες και τις πόλεις 
23) Επιπυργίτις= η φρουρός των πύργων
24) Δορυθαρσής= που θαρρετά κρατά το δόρυ 
25) Μηχανίτις= πολυμήχανη να εφευρίσκει λύσεις σε δύσκολα θέματα
26) Δαμασίππη= η δαμάζουσα τους ίππους με τέχνη
27) Ιππία= η προστάτιδα του ιππικού και των αλόγων όταν διάβαιναν θάλασσες, λίμνες και ποτάμια
28) Χαλινίτις= προστάτης όσων δάμαζαν και περνούσαν χαλινό στα άλογα (καθοδηγητής του Βελλερεφόντη για να τιθασεύσει τον Πήγασσο, καθοδηγητής του Μεγάλου Αλεξάνδρου που δάμασε το Βουκεφάλα)
29) Αγελείη=προστάτιδα των ανθρώπων από τις αγέλες των αγρίων ζώων
30) Ληίτιδα= βοηθός στο να μοιράζει δίκαια τα λάφυρα
31) Εργάνη= προστάτιδα της εργασίας και της τέχνης
32)Καλίεργος= προστάτιδα των καλών τεχνών και καλών έργων
33) Κούρη και Κόρη= ήταν η προστάτιδα των κοριτσιών
34) Αιγιόχοια κόρη= η φέρουσα την Αιγίδα προστάτιδα
35) Οβριμοπάτρια= η προστατεύουσα τις κόρες, επειδή ήταν θυγατέρα του Ζηνός
35) Υγίεια= προστάτιδα του στρατού  στις μάχες
36) Οφθαλμίτις=προστατεύουσα και γιάτρισσα των οφθαλμών (ματιών)
37) Εϋπλόκαμος= προστάτιδα των μαλλιών της κεφαλής, για να έχουν ωραία κόμη τα κορίτσια
38) Ηϋκομος= για να έχουν όμορφα και πλούσια κόμη (μαλλιά)
39) Χαλκίοικος= προστάτιδα των μεταλλουργών (χαλκοματάδων) και των οίκων τους
40) Ταυροπόλος=προστάτιδα των αγώνων στις εορτές των Ταυροκαθάρψιων
42) Περσέπολις= προστάτιδα της ιερής πόλεως των Ελλήνων στην Περσία, κατά την α΄εξτρατία του Διονύσου 
43) Πολύβουλη= η έχουσα πολλές βουλές (σκέψεις)
44)Οξυδερκής= προστάτιδα και δίδουσα ευφυΐα 
45) Παρθένα

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Ο λόγος για όλο αυτό το δοκίμιο, η αιτία και η αφορμή, στάθηκε η σημερινή κατάσταση στη χώρα μου Ελλάδα, όπου το φιλότιμο δεν υπάρχει πια και στη θέση του καλλιεργείται η αφιλοτιμία αλλά και η κάθε ατιμία. Η θρησκοληψία έκανε μεγάλη ζημιά στη χώρα μας καθώς και ο δυισμός "καλό=κακό", όπου μέσα από την τρομοκρατία της τιμωρίας του ανθρώπου από το Θεό,  ο άνθρωπος έχει γίνει δουλοπρεπής κι αχάριστος συνάμα στην ίδια του τη χώρα.
Πιστεύει πως είναι "ελεύθερος" με τα κομποσκοίνια στα χέρια του, με μια εικόνα παραμάσχαλα την οποία πιστεύει κι ας είναι ένα "είδωλο", ενός προσώπου οπού έχει χαρακτηριστεί "άγιο". 
Την ανελευθερία αυτή του σημερινού νεοέλληνα ακολουθεί η μικρολογία, το ψυχικό άγχος, η μικροψυχία, η ευτέλεια, η έλλειψη του μέτρου, η αγένεια, η μισανθρωπία και η βια.
Νότα Κυμοθόη

 © Nότα Κυμοθόη