ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ
Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2014
Με χαρά μεγάλη το φιλότεχνο κοινό γέμισε χτες το αρχαίο θέατρο, σε έναν Ιππόλυτο οπού αποτελεί στις ημέρες μας μια υπόθεση καθαρά κοινωνική...και φυσικά τα σκηνικά αλλά και ο ρόλος της Φαίδρας, είναι της Λυδίας Κονιόρδου. Μια καταξιωμένη ηθοποιός η οποία κάθε φορά όταν είναι στην σκηνή, μαγεύει τους θεατές της...μέσα από τους ρόλους οπού υποδύεται.
Σκηνοθέτρια κι ερμηνεύτρια αυτή τη φορά πλαισιωμένη από μια ομάδα καταξιωμένων ηθοποιών στην παράσταση Ιππόλυτος του Ευριπίδη στην Επίδαυρο για 25 χτες και 26 σήμερα Ιουλίου στις 21:00 για το Φεστιβάλ Αθηνών κι Επιδαύρου 2014
Σκηνοθέτρια κι ερμηνεύτρια αυτή τη φορά πλαισιωμένη από μια ομάδα καταξιωμένων ηθοποιών στην παράσταση Ιππόλυτος του Ευριπίδη στην Επίδαυρο για 25 χτες και 26 σήμερα Ιουλίου στις 21:00 για το Φεστιβάλ Αθηνών κι Επιδαύρου 2014
Είναι
ένα έργο βαθύτατα
φιλοσοφικό και μεταφυσικό.
Ο
«Ιππόλυτος» του Ευριπίδη παρουσιάστηκε
πρώτη φορά το 428 π.Χ. στα Μεγάλα Διονύσια
αποσπώντας το πρώτο βραβείο. Από το
Εθνικό Θέατρο πρωτοανέβηκε το 1937 στο
Ηρώδειο σε σκηνοθεσία του Δημήτρη
Ροντήρη και μουσική του Δημήτρη
Μητρόπουλου και επαναλήφθηκε το 1954 με
νέα διανομή στο αρχαίο θέατρο της
Επιδαύρου αποτελώντας μία «ανεπίσημη
πρώτη» για τα Επιδαύρια, που εγκαινιάστηκαν
ως θεσμός την επόμενη χρονιά.
Είναι
ένα έργο που περιγράφει το μεγάλο πάθος
της Φαίδρας, της γυναίκας του Θησέα, για
τον πρόγονό της Ιππόλυτο, προϊόν
τεχνάσματος της θεάς Αφροδίτης, η οποία
θέλησε να εκδικηθεί τον τελευταίο για
την αφοσίωση του στην 'Αρτεμη και την
απόλυτη απαξίωσή του για τον Έρωτα. Ο
Ιππόλυτος, όταν του αποκαλύπτεται αυτός
ο έρωτας, τον αποκρούει κι εκείνη
αποφασίζει να δώσει τέλος στη ζωή της.
Ο Θησέας πιστεύει ότι ο γιος του είναι
η αιτία του θανάτου της Φαίδρας και ζητά
από τον Ποσειδώνα την τιμωρία του. Όταν
αποκαλύπτεται η αλήθεια, είναι πια
αργά.
Το
έργο, που ανεβαίνει σε νέα μετάφραση
της Νικολέττας Φριντζήλα είναι σύνθετο,
με πολλά επίπεδα, διαθέτει δύο Χορούς,
έναν αντρικό κι έναν γυναικείο, με
ανάλογα χορικά, και τα τέσσερα πρόσωπα
που κινούν την πλοκή αποδεικνύονται
εξίσου τραγικά: ο Ιππόλυτος, η Φαίδρα,
ο Θησέας και η τροφός.
Δυο παραστάσεις χθες και σήμερα στην Επίδαυρο σε ένα μαγευτικό περιβάλλον... μέσα στο αρχαίο θέατρο και τον αρχαιολογικό χώρο, όπου ο θεατής απολαμβάνει παράσταση και φύση...
Όπου το συναίσθημα της τιμής κορυφώνεται στη σκηνή με τον Ιππόλυτο και τη Φαίδρα να συναισθάνεται ηθικά μειωμένη κι εκτεθειμένη στο περιβάλλον της Αθήνας επειδή αποκαλύπτει το προσωπικό της πάθος...Σε μια σκηνή οπού η Θεά Αφροδίτη βρίσκεται στο επίμαχο σημείο του πάθους και του έρωτα, μιας γυναίκας, όπου ενώ το κεντρικό πρόσωπο είναι ο Ιππόλυτος, ο Ποιητής τον διαγράφει...Όταν τον κατηγορεί στο Θησέα πως την αποπλάνησε, είχε στηριχτεί σε πλαστά πειστήρια...Το πάθος του έρωτα για τον νόθο γιο...Κι ο ταύρος που βγήκε από τη θάλασσα στις ακτές της Τροιζήνας και σκότωσε το γιο του Θησέα κι η Φαίδρα αυτοκτονεί από τον αβάσταχτο πόνο της...
Μια συγκλονιστική παράσταση γεμάτη ένταση συναισθημάτων. Έρωτας, πάθος, τιμή κι αξιοπρέπεια συγκρούονται σε μια παράσταση που έχει παιχτεί :
1937, 1953, 1954, 1955 σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη και μουσική Δημήτρη Μητρόπουλου
1973 σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου
1984 σε σκηνοθεσία Νίκου Παρέλη
1989 σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά με τη Μπέττυ Αρβανίτη στο ρόλο της Φαίδρας
2004 σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαϊδη με τη Φιλαρέτη Κομνηνού στο ρόλο της Φαίδρας και Ιππόλυτο τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη .
Ας δούμε κάποιες φωτογραφίες από παραστάσεις της Ηθοποιού και σκηνοθέτριας, που μας έμειναν αξέχαστες:
Ατόσσα- Αισχύλου
ως Ηλέκτρα Ευριπίδου
ως Ιφιγένεια εν ΤαύροιςΌπου το συναίσθημα της τιμής κορυφώνεται στη σκηνή με τον Ιππόλυτο και τη Φαίδρα να συναισθάνεται ηθικά μειωμένη κι εκτεθειμένη στο περιβάλλον της Αθήνας επειδή αποκαλύπτει το προσωπικό της πάθος...Σε μια σκηνή οπού η Θεά Αφροδίτη βρίσκεται στο επίμαχο σημείο του πάθους και του έρωτα, μιας γυναίκας, όπου ενώ το κεντρικό πρόσωπο είναι ο Ιππόλυτος, ο Ποιητής τον διαγράφει...Όταν τον κατηγορεί στο Θησέα πως την αποπλάνησε, είχε στηριχτεί σε πλαστά πειστήρια...Το πάθος του έρωτα για τον νόθο γιο...Κι ο ταύρος που βγήκε από τη θάλασσα στις ακτές της Τροιζήνας και σκότωσε το γιο του Θησέα κι η Φαίδρα αυτοκτονεί από τον αβάσταχτο πόνο της...
Μια συγκλονιστική παράσταση γεμάτη ένταση συναισθημάτων. Έρωτας, πάθος, τιμή κι αξιοπρέπεια συγκρούονται σε μια παράσταση που έχει παιχτεί :
1937, 1953, 1954, 1955 σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη και μουσική Δημήτρη Μητρόπουλου
1973 σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου
1984 σε σκηνοθεσία Νίκου Παρέλη
1989 σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά με τη Μπέττυ Αρβανίτη στο ρόλο της Φαίδρας
2004 σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαϊδη με τη Φιλαρέτη Κομνηνού στο ρόλο της Φαίδρας και Ιππόλυτο τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη .
Ας δούμε κάποιες φωτογραφίες από παραστάσεις της Ηθοποιού και σκηνοθέτριας, που μας έμειναν αξέχαστες:
Ατόσσα- Αισχύλου
ως Ηλέκτρα Ευριπίδου
Πέρσες
Χοηφόρες Αισχύλου
4ο Κουδούνι
ΤρισεύγενηΦλαντρώ
Χοηφόρες
ως Φαίδρα, Ιππόλυτος Ευριπίδη 2014
ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΣΥΝΑΡΠΑΖΕΙ!..
Με την αγάπη μου, Νότα Κυμοθόη
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .